woensdag 30 juni 2010

14 en 29 juni

Beetje late update over de laatste 2 avondtochtjes.

De overeenomsten waren dat het allebei 15 kilometer was en redelijk wat wind, maar het verscil is verder behoorlijk.


Op 14 juni tegen een harde (kracht 5) wind in richting Poederoijen, daar mijn bekende rondje gedaan en zelfs de middelste 5 kilometer die normaal redelijk beschut zijn was er nu flinke wind.

De laatste 5 kilometer de wind schuin in de rug en het allerlaatste stukje zelfs pal van achteren. Daar stonden (voor de 'maasbegrippen') hoge golven van 50-60cm waar ik mooi op kon mee liften. De gevoelstemperatuur was mede door de wind niet hoog en ik heb even zitten twijfelen of ik een mutsje uit mijn zwemvest zou pakken (half juni!!!)

In 2 uur de 15km gevaren, inclusief veel verstelwerk aan de skeg en een klein praatje onderweg.


Op 29 juni was de temperatuur veel hoger, in de avond nog 25 graden en voor het eerst zonder wetsuit op pad. Ook een andere kant op gevaren, want de wind kwam nu uit ZW richting. Een stuk de maas op richting Genderen en bij de 'Amerikaanse windmolen' omgedraaid.



Aan de overkant van de maas zie je hier de moderne windmolens staan die vlakbij Waalwijk staan.




Terug een mooi uitzicht op de Heusdense en 'Ailandse' brug. Veel pleziervaart, zwemmers, zeilbootjes en beroepsvaart deze avond. Ik heb de maas niet langer voor me alleen ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten