maandag 30 augustus 2010

30 augustus 2010



Inmiddels was het alweer twee weken geleden dat ik met de kano op pad was geweest. Het is heel druk op het werk en afgelopen week was ik ook flink verkouden. Daarom had ik er weer zin in. Ondanks de heftige regenbuien in de ochtend was de weersverwachting voor de middag redelijk goed. Het waaide alleen een stuk harder als ik dacht, ik denk dat ik nog nooit met zo'n harde wind gevaren heb.

Het water stond door de vele regenval van de afgelopen dag flink hoger dan normaal, daarom voer ik het eerste stukje met de wind mee om te kijken of ik over een krib kon varen. Ik heb al vaak naar het kribbetje gekeken omdat er een laag stukje achterop zit. Met de wind in de rug er naar toe ging als een speer en zowaar kon ik makkelijk er overheen. Toen met de wind in de zij overgestoken en toen merkte ik pas echt goed hoe hard het waaide. De golven en wind van opzij waren niet makkelijk en ik was blij dat ik aan de overkant was. Toen weer terug een stuk en dat ging echt met een slakkengangetje, het was soms gewoon moeilijk om de peddel tegen de wind in te krijgen. Het leuke was wel dat ik soms door de randjes van weilanden heen kon varen. Op de kaart lijkt het of ik soms strak langs de kant vaar, maar vaak zat er bijna 10 meter tussen.

Omdat ik donkere wolken aan zag komen, maar vooral door de harde wind ben ik na korte tijd weer omgedraaid en gelukkig was ik mooi voor de harde bui thuis.



Kano 30 08 2010 weergeven op een grotere kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten