zaterdag 30 april 2011

27 april 2011 tweede impressie VKN Svalbard

's avonds een 2e rondje met de VKN Svalbard gedaan.
Het waaide een bovenkant windkracht 4 en doordat ik de vorige keer al heel snel slapende voeten en daarna slapende benen kreeg besloot ik om een beetje in de buurt rond te varen. Eerst tegen de wind in naar de steenfabriek, weer onder de kraan doorgeslalomd en toen met de wind mee weer terug, een rondje door het haventje van Wijk, mooi in rustig water wat kunnen sturen. Toen weer met de wind mee naar de boei bij de splitsing van de Maas richting Neder-Hemert en Heusden. Om de boei heen en toen naar het strandje dichtbij om even de benen te strekken en naar de rugband te kijken, die zat aan een kant niet helemaal goed vast. Op het strandje me boven het achterdek gehesen en toen ik op wilde staan zakte ik gelijk door mijn slapende rechterbeen heen en lag dus met kano en al half in het water.
Ik blij dat ik er niemand was.
Na dit natte uitstapje even zitten denken wat ik eraan kon doen en toen met de km-stand van de GPS voor het spatzeil eens tegen de wind in hard gaan varen, ik kwam hierbij aan iets van 9,5km/h en stevig doorpeddelend aan een ruime 7. Toen met de wind mee weer terug en sprintend haalde ik net geen 10km/h en stevig doorpeddelend een ruime 8km/h. Dat koste wel kracht, dus ik weet niet hoelang ik boven de 8 kan blijven varen. Bij de boei weer opkanten, een stuurslag rechts en een boegroer links en in plaats van vlak achterlangs de boei te gaan kon ik er nog makkelijk voorlangs. Met de juiste techniek echt een lekker sturende boot dus.
Na nog een rondje door het haventje was ik weer terug bij af.
Klik hier voor een kort filmpje (rechtermuisknop-doel opslaan als)

2011-04-27 18:36 weergeven op een grotere kaart
Uiteindelijk maar een klein uurtje gepeddeld, maar wel veel wijzer geworden. Ik kan gaan nadenken over de zitpositie en daarna hopelijk lekker peddelen en mijn stuurslagen verbeteren. Het resultaat is nu sneller zichtbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten