maandag 2 mei 2011

To sit or not to sit

Deze blogpost is opgesplitst uit de vorige post en stond in eerste instantie daarbij.

Nadat ik de vorige keer weer heel snel ontzettende slapende voeten en daarna slapende/verkrampte benen kreeg heb ik in de dagen daarna wat na zitten denken over een oplossing en ook op internet aan het zoeken geweest naar verhalen van mensen die ook last hadden van kramp/slapede benen (met JR voetensteuntjes). Ik kwam wel wat problemen tegen en als oorzaak werd soms genoemd o.a. te laag zitten en een schuimzitje bijvoorbeeld. Laat ik daar nou net deze kano op hebben uitgezocht, met een mooi op de bodem geplaatst schuimzitje. Maar of dat de oorzaak is betwijfel ik, het zou kunnen doordat je op een schuimzitje vast zit en op een poly zitje wat meer schuift, dat daar de doorbloeding beter van blijft, maar ik zoek het toch eerst bij de voeten en daar kwam ik een mooi stukje van tegen op de zeekajaksite:
To sit or not to sit waarvan ik dus de titel geleend heb.
Die buis over de steunen was een goed idee, want de standaard steuntjes geven maar op een klein gedeelte van de voeten steun. Dus naar de bouwmarkt voor een PVC-pijp, isolatieschuim en tape en toen thuis wat aan het rommelen gegaan met een zaagje:


Dit was met een 75mm buis, die paste mooi over de voetensteuntjes heen, maar niet als ze iets scheef omhoog stonden zoals ze dus op de rails in de kano staan. Dus ik moest terug voor een dikkere buis, de eerstvolgende maat was maar liefst 11cm!
Bekleed met isolatieschuim en tape ziet dat er uiteindelijk zo uit:

De steuntjes zouden misschien een gaatje verder mogen, maar ik kon er niet meer bij, ik zit er nu redelijk strak in. Dat is een mooi uitgangspunt en ik hoop dat dat het verschil maakt.
De rest van de familie heeft er ook vertrouwen in ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten