woensdag 5 mei 2010

5 mei 2010


Om 7 uur ging de wekker alweer vanochtend en dat nog wel op mijn vrije dag.
Ik beloofd om met de vrouw en ons 4 maanden oude zoontje te gaan winkelen vandaag, dus als ik nog wilde kanoën moest ik er wel vroeg uit.
Met lichte tegenzin uit bed en me gelijk aangekleed in de Long-John. Voordat alles ingepakt, aangekleed en klaar voor vertrek is ben je zo 3 kwartier verder, dus voordat ik bij het water was sloeg de kerktoren al 8 uur.
Mooi op tijd dus en met een gang vertrokken. Hardlopers zijn doodlopers en na een paar 100 meter kreeg ik alweer zin om een stukje rustiger te gaan doen. Het was toch nog iets te vroeg voor harde actie.
Ondanks de temperatuur van 5 graden was het niet koud, het was namelijk zo goed als windstil. Zo koud was ik nog niet op het water geweest, zelfs de eerste tochtjes eind maart waren met een hogere temperatuur, ik had daarom de peddelmoffen meegenomen, maar die bleven dus ook vandaag in het dagluik.

Ik had wel plezier van de nieuwe drinkzak achter in mijn zwemvest, dit is een stuk plezieriger dan iedere keer een fles openschroeven en volledig tot stilstand en onbalans komen. Ook een dun Palm fleece-mutsje was wel prettig deze morgen. Vooral met harde wind waaien er weleens druppels op het hoofd en dan is het koud, vooral in de oren. Vandaag was dit dus niet, maar met de zon die de meeste tijd achter de wolken was is iets warms op het hoofd wel prettig.

Vandaag weer de route langs Poederoijen gevaren, dus 5 kilometer over een verlaten Maas, dan 5 kilometer binnendoor via de jachthaven van Aalst langs de dijk van Poederoijen en dan weer 5 kilometer terug. Deze 15 kilometer was genoeg voor mij deze morgen. Ik had vooraf op een hoop wind gehoopt, maar zo was het uiteindelijk zwaar genoeg voor me.
Misschien de volgende keer wat meer golfjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten