woensdag 28 april 2010

28 april 2010 Andelse sluis


Poging 2 van deze week.
De wind was stukken minder hard en het was warm!
Toch maar met het thermoshirt onder de Long-John vertrokken, maar ik was blij dat er af en toe een verfrissend briesje voorbijkwam om af te koelen. Het weerbericht gaf toenemende bewolking op, alleen die heb ik niet gezien. Was al met al lekker zomers dus, met een doorweekt zweetshirt als gevolg
De planning voor deze middag was om richting de Andelse sluis te varen, dat is ca. 9km enkele reis en dat zou dus heen en weer een nieuw recordje zijn voor mij.
Zo gezegd zo gedaan, het water was rustig, er voeren af en toe wat bootjes tegemoet of langzaam voorbij. Het valt wel op dat de kleine langzaam varende plezierbootjes de grootste golven geven. Veel groter zelfs dan vrachtverkeer. Nu dus lekker op het gemakje de golven onder me door laten rollen en zelfs een paar keer geprobeerd mee te surfen, dat valt nog niet mee, want voor ik het wist remde ik dan weer af omdat de golf tever onder me door was. Dat is nog best pittig werken om in die golven recht te blijven. Ging allemaal lekker vandaag, stukken beter dus dan afgelopen maandag.
Vlakbij de sluis gekomen begon ik mijn geblesseerde schouder te voelen en dat deed me een beetje vrezen voor de terugweg.
Na 1 uur en 10 minuten had ik de bijna 9 kilometer afgelegd, dat is een mooi gemiddelde van ongeveer 7,7km/h.

Aangelegd op een prachtig strandje, helaas waaide er van de tegenoverliggende veevoederfabriek een onaangenaam luchtje...

Hier lekker van het zonnetje genoten, wat gedronken en foto's gemaakt en toen wat dichter naar 'de sluis' toe.

Daarna weer gedraaid voor de terugweg. Mijn schouder voelde ik goed, dus ik was even bang dat ik de kracht niet voor de terugweg zou hebben. Alleen na een stukje peddelen viel het wel weer mee en kon ik lekker door. Geprobeerd om de peddel/voettechniek in de gaten te houden, er zijn toch constant puntjes die beter kunnen. De ene keer zit ik lekker mee te trappen, maar dan schep ik weer teveel water. Een ander keer duw ik te laag uit, of de pols knikt teveel, of de romp beweegt te weinig..... Genoeg om op te letten dus.
Ik was wel blij dat ik weer terug was, ik voelde wel aan mijn lichaam dat ik deze afstand nog niet gewend ben, maar ik ben lekker aan het opbouwen nu.
Terug in 1 uur en 20 minuten, 10 minuten langzamer dus, dat komt vooral door even kijken bij de sluis en een paar foto's maken. Afgezien daarvan redelijk hetzelfde tempo gevaren dus. Als ik voortaan met een gemiddelde van ca. 8km/h redelijke afstanden kan varen ben ik dik tevreden.

Aan het riet is goed te zien dat het water nu behoorlijk laag staat.

Het kaartje

Totale tijd weggeweest 2:50 uur inclusief pauze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten