dinsdag 21 juni 2011

13 juni

2e pinksterdag, normaal gesproken een stralende dag, was nu een sombere winderige dag. Voor veel mensen geen fijn weer, maar om te kanoën wel lekker, met als heerlijke bijkomstigheid dat er weinig idioten op het water te vinden waren terwijl ik normaal op een feestdag het liever vanaf de kant bekijk. In de middag even een klein rondje gedaan van bijna 10km rondom huis, met 2 stopjes omdat ik weer slapende benen kreeg.


GPS-log Het een en ander aan de rugband versteld en ook de schuimblokken onder het zitje uit gehaald, ondertussen wat heen en weer gelopen en wat rek en strekbewegingen gedaan, maar allemaal met weinig resultaat.

Op woensdagavond had ik tijd en om te beginnen heel het zitje maar eens uit de kano getrokken. Dat ging een stuk makkelijker los dan ik had verwacht, dus dat viel al mee. Gelijk maar eens zonder zitje in de kano gezeten en dat zat verrassend goed, ook had ik nog best goed contact met de kano zonder de heupsteunen.


Daarna eens bekeken hoe de rugband precies vastzat.


Het zitje ook eens getest buiten de kano en dat zat best lekker. Op de foto zijn goed de gaten gezien die ik een tijdje geleden al in de zitting had geboord.

Ook de sleuven in de heupsteun die erin zitten om de bevestiging met de rugband goed te laten passen zijn zichtbaar. Ik dacht zelf eerst dat deze gescheurd waren (vandaar de tape), maar dat is dus bewust gedaan. Omdat ik zonder zitje ook goed zat in de kano heb ik aan beide kanten van de heupsteunen de voorste celschuim blokken verwijderd die de loze ruimte opvullen tussen zitje en kano en zo de heupsteunen (te?) goed aanklemmen. Door deze weg te halen hoop ik wat druk van de bovenkant van mijn benen te halen. De achterste laat ik zitten om toch goed contact te houden, hier heb ik wel een paar millimeter weggesneden voor iets meer ruimte. Eens zien wat dat gaat brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten