dinsdag 21 juni 2011

20 juni

Na afgelopen woensdag een tijd aan het zitje gewerkt te hebben was het tijd om eens uit te proberen of al die moeite nu eindelijk eens merkbaar resultaat gaf.
Omdat ik maar ongeveer anderhalf uur had zette ik koers richting het strandje bij Wellseind. Heen en terug is dit ongeveer 10km, dus dat zou mooi kunnen passen.
'Normaal' begon ik na een minuut of 10 tintelende voet(en) te krijgen, waarna na nog eens 10 minuten allebei de benen hardstikke 'dood' waren.
Nu begon ik na een minuut of 15 wel wat tintelingen te voelen, maar ik kon met een beetje beweging van de voeten en benen nu de tijd voor een stop makkelijk rekken naar ruim 50 minuten, dus dat is een verbetering van 100%
eerste helft
Deze stop maakte ik niet helemaal toevallig bij het boompje waar ik de vorige keer een mooie foto heb gemaakt die nu als canvasdoekje op mijn kantoortje hangt. Daarom even een korte poging tot herhaling gedaan:



Na een korte stop weer verder, tussendoor even de telefoon herstart omdat ik het GPS signaal kwijt was. De Samsung Galaxy S heeft vorige week een Android update (2.3.3.) gehad, maar daardoor werkt de GPS weer iets minder goed. Hierdoor geeft de topsnelheid een verkeerde waarde, omdat vooral aan het begin de GPS soms een snel sprongetje maakt. Moet ik weer even aan prutsen dus.
Daarom nu dus 2 MyTracks maps: tweede helft van de trip.
Omdat het lekker rustig was op het water qua verkeer en wind kon ik me mooi concentreren op de voorwaartse slag. Na het bekijken van de nieuwe Sea Kayak Essentials DVD (aanrader!) heb ik een paar mooie tips opgedaan die ik geprobeerd heb in de praktijk te brengen. Dit heeft geresulteerd in gemiddeld ruim 7,75km/h over ruim 10km en dat is een mooie snelheid.
Ik ben in ieder geval blij dat ik wat verder gekomen ben, ik heb nog wel een paar ideetjes over het zitje en misschien nog wat rommelen aan de voetensteun (buis/schot?) en dan zie ik het vooralsnog wel weer 'zitten'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten