woensdag 22 juni 2011

22 juni-Andelse Sluis

Vandaag naar de Andelse sluis heen en weer geweest.

Ik kon de bijna 9km heen in een stuk varen, dus dat was mooi, maar eenmaal aangekomen bij de sluis was het wel hoog tijd voor een pi(t)sstop. Ik had na ruim een uur in de kano minder last van slapende voeten dan normaal na 20 minuten, maar helemaal weg was het nog niet.
Daarom maar eens iets uitgeprobeerd wat ik ook al eens op internet heb gelezen bij mensen met soortgelijke problemen, een matje (in dit geval een stuk neopreen) op het zitje en zo het zitje gelijk iets verlengen.


Het standaard schuimzitje is inderdaad erg kort, maar omdat de benen gelijk in een aardige hoek omhoog gaan merkte ik niks van het verlengen. Maar ik moet zeggen, het zat heerlijk.
Weer terug op weg langs de kant van Andel en al vrij snel begon het te regenen.


Niet heel veel verder bleek het neopreen toch niet zo lekker te zitten, want ik kreeg weer ouderwetse kramp en daarom halfweg terug maar gestopt. Het idee van het zitje verlengen bleef me een goed idee lijken, dus daarom de plak neopreen van het zitje afgehaald en er als een rol voorgeplakt.


Ik had inmiddels wat pijntjes in de benen gekregen, dus helemaa l zeker weten doe ik het niet, maar het laatste halfuur terug heb ik totaal geen last van kramp of slapende voeten meer gehad. Dus het lijkt erop dat het zitje verlengen een schot in de roos was. Binnenkort nog eens proberen en als dat echt de oplossing is, dan ga ik het zitje verlengen met wat schuim.
Al met al een geslaagde en lekkere middag, met weer eens een wat beter aantal kilometers dan de laatste tijd.
Ook heen en terug nog wat gespeeld in de stroming die werd veroorzaakt door een duwboot die op de scheepswerf een grote bak naar boven probeerde te duwen. Dit gaf loodrecht op de maas een behoorlijke stroming waar ik wat heen en weer werd gespoeld.

Google Maps track weergeven in een ander venster

Geen opmerkingen:

Een reactie posten