maandag 18 juli 2011

18 juli-Windkracht 5

Alweer lekker herfstweer op deze maandagmiddag in juli.
Na afgelopen woensdag flink in en tegen de wind gewerkt te hebben kon ik er nu nog een tandje bijzetten. De voorspelling was ZW kracht 5.
Dichtbij huis betekent dat dat ik ergens tussen de waterkering van de Bergsche Maas en Neder-Hemert de wind recht mee en tegen kon krijgen.
Eerst tegen de wind in naar de waterkering. Het waaide echt behoorlijk hard dus, de peddel moest af en toe goed beetgehouden worden en met wind van opzij moest ik er zelfs een beetje tegenin gaan hangen. Zo'n harde wind had ik nog niet gehad, maar de golven vielen op dit stukje relatief tegen. Die waren niet veel hoger dan die afgelopen week bij Veen, maar dat is ook een veel langer stuk.
De weerstand van het bovenste peddelblad tegen de wind in was bijna net zo zwaar als de weerstand van het water.
Omgedraaid en toen dreef ik zonder te peddelen al net zo snel als met peddelen tegen de wind in. Het peddelen zelf ging ook lekker vlot, gewoon uit het water lichten en de wind duwde hem wel naar voren. Bij de molen van Nederhemert weer gedraaid en nog een stukje terug richting de waterkering, maar daar al snel weer gedraaid over de golven van een jachtje en weer terug naar het beginpunt.

Lekker gewerkt in ieder geval...

2011-07-18 13:54 weergeven op een grotere kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten