woensdag 31 augustus 2011

24 en 29 augustus

In een week tijd twee keer gepeddeld en twee keer vrijwel dezelfde route.
Was het woensdag de 24e nog lekker rustig weer met een matig windje, maandag de 29e was het weer eens raak met een onderkant windkracht 5.
Daarom weer dezelfde route genomen als zoveel andere keren, eerst westwaarts tegen de wind in en daarna met de wind mee terug.
De 24e was ik tot Andel geweest en daar een beetje rondgetourd en toen weer terug.
My Tracks
De 29e hield ik het iets eerder voor gezien doordat ik me flink af had gebeuld tegen de wind in, na een 55 minuten had ik net pas 5 kilometer gehad en ik was er al aardig aan. Omgedraaid en met een lekkere duw in de rug en met een heerlijk licht wordende peddel van de wind terug. Ik had geen puf meer om echt mijn best te doen, maar ik was wel in 40 minuten terug. Dat komt neer op ongeveer 8 kilometer per uur gemiddeld en dat met een paar korte onderbrekingen voor drinken en om de schouders wat rust te geven.
Met zo'n wind mee ga je makkelijk 50% harder dan met dezelfde wind tegen.
Dit jaar al relatief veel keer gevaren met veel wind, maar dat is ergens ook wel lekker, net iets spannender dan de normaal vrij saaie Maas en tegen de wind en golven in ploeteren is gewoon mooi. Helemaal als je daarna met een gang terug kunt gaan naar het beginpunt.
My Tracks van 29 augustus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten