woensdag 10 augustus 2011

08 augustus 2011

Maandagavond, grote kans op regen, 17 graden en voor de verandering weer een stevig windje.
Volgens de berichten zou het gaan om gemiddelde 36km/h wind en dat is dus weer windkracht 5. Op het water merk je die windkracht goed, maar het was al vrij snel duidelijk dat het toch wel een stukje minder hard waaide dan de vorige keer (en ik twijfel over de keer daarvoor).
Maar (schuin) tegen de wind in moet je dan wel gewoon lekker beulen om een beetje vooruit te komen. Het zonnetje scheen af en toe fel in m'n gezicht, maar na ruim een uur begonnen de regenwolken toch dreigend dichterbij te komen, dus bij de camping van Andel omgedraaid en vanaf daar met de wind in de rug en iets later schuin van achteren weer terug in een 45minuten. Iets minder profijt en iets meer last dan de laatste keer dat ik die richting op ben geweest, want toen kwam ik ruim 2 kilometer verder in dezelfde tijd.

Net met de eerste regendruppels kwam ik op het strandje terug, maar voordat ik uitgestapt was klaterde het uit de lucht en was ik alsnog nat.

Het was gelijk de eerste keer dat ik de Nordkapp gebruikt heb. Het verschil in grootte met het peddelblad van de Kinetic Touring is minimaal en zonder direct vergelijk kon ik daar niet veel verschil in merken. De 10cm kortere lengte en 15 graden minder feather tussen de bladen voelde heel natuurlijk aan en ik hoefde er niet op te letten of aan te wennen. Met de ogen dicht zou ik waarschijnlijk geen verschil gemerkt hebben! Bevalt goed dus en waarschijnlijk ga ik binnenkort ook een keer de Kinetic Touring peddel iets inkorten en 15gr. minder feather geven (van 60 naar 45graden).

2011-08-08 18:42 My Tracks hier groter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten