woensdag 7 april 2010

Hoe het begon

Heel wat jaren geleden kocht ik samen met mijn vader 2 Wato kano's.
We woonden toen redelijk dicht bij de rivier de Waal en liepen toen 's zomers vaak de dijk over met de kano's om op de Waal een stukje te kanoen.
Dit deden we lekker in zwembroek en T-shirt, zonder spatzeil of zwemvest om, precies zoals we daar gingen zwemmen dus.
Een jaartje of 2 later verhuisen we een paar kilometer verder en van kanoen kwam toen weinig meer, ik had toen zelf nog geen rijbewijs en met de auto op stap kost allemaal net even wat meer moeite. Inmiddels had ik gemotoriseerd vervoer ontdekt en dat was ook een mooie hobby.
Met andere woorden, jaren en jaren niet meer gekanoot.
Tot afgelopen zomer het opeens weer begon te kriebelen, ik woon inmiddels redelijk dicht bij de rivier de Maas en waarom zou ik niet lekker gaan kanoen?
Samen met mijn broer of vaak ook alleen de nazomer van 2009 lekker stukjes gevaren, in het begin nog wat onwennig, maar later met gemak 10km of verder.
Veel op internet gekeken naar instructies over van alles en nog wat en stiekem dagelijks op Marktplaats speuren naar een mooie zeekano, dat is tenslotte het echte werk....
Hieronder 2 video's die mijn broer op YouTube heeft staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten