zaterdag 10 april 2010

10 April 2010

Vandaag kon ik iets eerder weg van mijn werk en ondanks dat ik een beetje vermoeid was had ik toch zin om een stukje te peddelen. Vooral ook omdat er de aankomende twee weken niks van gaat komen.
Thuis gekomen heb ik me gelijk omgekleed en om vier uur zat ik in de zeekano. Het plan was om richting Heusden te gaan, maar doordat ik dan het eerste stuk wind mee zou hebben besloot ik toch maar om richting Veen (schuin) tegen de wind in te gaan. Dan had ik in ieder geval op de terugweg wind mee.
Het waaide best stevig, volgens het weerbericht windkracht 4, maar het zou me niet verbazen als het nog iets harder was. Het water was wat onrustiger dan ik gewend was en de combinatie met een klein beetje pleziervaart zorgde voor flinke zijdelingse bewegingen. Dat was even wennen, maar uiteindelijk ging dat allemaal vanzelf goed.
Omdat het peddelen verder wel lekker ging kwam ik uiteindelijk bij de Veense put uit, dat was dus 5 kilometer van het beginpunt. De gemiddelde snelheid lag op 5 km/h en ik was benieuwd hoeveel sneller ik terug zou gaan, maar eerst was het tijd voor een plaspauze.

Toen het thuisfront gebeld dat ik met een uurtje weer thuis zou zijn voor het eten en vol goede moed terug. Echt veel harder ging het alleen voor mijn idee niet. Ik was toch wat vermoeid inmiddels, de peddel zakte steeds lager en mijn linker schouder zeurde een beetje. Er waaide constant wat koude druppels van de peddel achterop mijn hoofd, dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. Het leek ook wel of het iets zachter waaide inmiddels, maar dat denk ik op de fiets ook altijd. Wind tegen is lastig en wind mee merk je niet zo veel van ;-)
Uiteindelijk deed ik ook weer bijna 50 minuten over de reis terug, dus niet de spectaculaire snelheid die ik in gedachten had.
Aan de andere kant, ik heb lekker in het zonnetje op het water gezeten en in ca. 1,5 uur 10 kilometer gepeddelt. Mooie afsluiter van deze week wat mij betreft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten