woensdag 7 april 2010

Arjan Bloem+eerste tochtje

24 Maart 2010

Een dag na mijn verjaardag. 's morgens vroeg uit bed en net iets minder fris dan normaal, maar wel met goede zin richting Wormer! Daar ligt immers het kanomekka van Nederland, Arjan Bloem.


Na de gebruikelijke files kwam ik daar aan en dan valt de mond toch even open, wat een hoeveelheid kano's, kleding, accesoires en een hoop water erbij. Wat wil je nog meer.


Ik had al een boodschappenlijsje bij me en na ruim een uur stond ik al weer buiten met een:



  • Palm Long John


  • Craft thermoshirt


  • Palm kanojack


  • Hiko zwemvest


  • Neopreen schoentjes


  • Handpomp


  • Muurbeugels


  • waterdichte zak+telefoontasje


En toen weer snel naar huis, want het was mooi weer (24 maart!) en dus ideaal om met de nieuwe kleding/spullen, maar vooral met de kano te gaan spelen.




Zo gezegd, zo gedaan. Vanaf het strandje gestart, was wel even wiebelig zo half in het water half op het strand, maar eenmaal drijvend viel het me wel mee. Eigenlijk stabieler als ik dacht, vooral varend. Ook kanten was geen probleem door de goede secundaire stabiliteit. Echt hard draaien viel ondanks opkanten niet mee, maar dat had ik al begrepen uit de test van de zeekajaksite.




Het plan was om een aantal kilometer te kanoen en omdat het de eerste keer in ca. een half jaar was maar te kijken hoever ik kwam. Nou, dat viel tegen. Ik had na 2km al kramp in mijn voet, of het door de nieuwe neopreen schoentjes kwam, of omdat ik gespannen in de boot zat weet ik niet, maar ik had het wel.


Na nog een kilometer had ik het aardig gehad en besloot om te draaien. Net op dat moment riep iemand op de dijk naar me. Het was een ligfietser, dus dat kon bijna alleen maar mijn broer Elco zijn. Hij maakte een paar foto's en een praatje, waarna ik tegen de wind in terugploeterde naar het beginpunt.


Totale afstand 6 kilometer en ik was er totaal helemaal aan tot mijn verbazing. Waarschijnlijk de combinatie van de eerste keer kanoen na de winter+een nieuwe boot+voor het eerst neopreen en zwemvest+het haasten van die dag in combinatie met de verjaardag de avond ervoor.


Excuses genoeg dus, maar geen beste score.
De kleding was in ieder geval warm genoeg, thermoshirt en long john was voldoende vandaag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten