woensdag 7 april 2010

7 april 2010


Vanmorgen vroeg opgestaan, want ik was van plan om een leuk tochtje te maken.
De bedoeling was om tegen 8:00 uur in het water te liggen, maar voor ik me aangekleed had, boterhammen gesmeerd, koffie gezet, de kano op het karretje met alle benodigde spullen erbij, etc., toen was het uiteindelijk wel half 9 voor ik wegvoer. Maar dat mocht de pret niet drukken.
In Wijk en Aalburg bij het NOAD terrein vertrokken in westelijke richting, maar na de eerste kilometer vroeg ik me al af of ik de geplande 15 kilometer wel ging halen. Rustig doorpeddelen nam ik me voor, het is nog vroeg en ik heb de hele dag de tijd (eigenlijk alleen de ochtend, maar toch). Zo gezegd zo gedaan en na een paar kilometer zat ik lekker in het ritme en ging het bijna vanzelf. De zon en een klein beetje wind in de rug helpen daar natuurlijk lekker aan mee. Na 5 kilometer een koffiepauze, ik had tenslotte niet voor niets de thermosfles meegenomen.


Let op de 'glow in the dark'-Lendal kinetic touring-peddel

Hierna volgde de leukste 5 kilometer, namelijk door een bochtige sloot langs Poederoijen, dit was gelijk een leuke test om te kijken of de Inua echt zo slecht de bocht om gaat. Dat bleek dus wel mee te vallen, een paar boogslagen bleken meestal voldoende om de bocht te halen. Een paar keer moest ik een boegroer inzetten en 1 keer aan de achterkant op de peddel leunen omdat de bocht wel heel scherp was.

Prachtig toch?
De foto's vanuit de kano zijn met de telefoon gemaakt.

Na deze sloot was het weer een stukje terugpeddelen om bij de maas te komen. Hier de laatste slokken koffie op een strandje op. De gele Inuit had hier veel belangstelling van de aanwezige pony's, maar dat bleek vooral te komen omdat je aan de omhoogstekende boeg dus goed je hoofd kan krabben....

Netjes binnen de tijd de resterende 5 kilometer volgemaakt en vanochtend dus gemakkelijk ruim 15 kilometer gevaren, dat begint er een klein beetje op te lijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten