woensdag 7 april 2010

29 maart 2010

Een middag vrij+mooi weer is een uitstekend excuus om peddelen toch?
De Inuit op het karretje en met de toggle in de ene hand en het stuur van de fiets in de andere hand even de straat uit en de dijk over gefietst, toch wel handig redelijk dicht bij het water wonen.
Ik had een GPS navigatiesysteem bij me om eens te kijken welke snelheid ik nu kon maken. Met de Wato kano haalde ik 7km gemiddeld bij stevig doorpeddelen en dat bleek aardig gelijk te zijn met Inuit. 9 of 10km/h kreeg ik op het slecht afleesbare schermpje te zien, maar dan moest ik goed mijn best doen. Bij gewoon stevig door cruisen bleef ik op 7 a 8km/h hangen.
Deze keer lekker een beetje aan het spelevaren geweest Een paar 'stern' en bowrudders' uitgeprobeerd. Ik had tenslotte net de DVD 'Seakayak with Gordon Brown' bekeken. Een aanrader trouwens, deze DVD geschoten door Simon Willis.

Maar goed, een beetje om paaltjes en bootjes heen gemanoevreerd, blijft leuk, maar is wel hard werken, je merkt dat deze boot graag rechtdoor gaat. Op het laatst nog even geprobeerd mee te surfen met een vrachtschip, maar dat lukte niet helemaal goed met de bescheiden golfjes van het lege schip.
Deze middag een kilometer of 7 gedaan, maar wel een veel lekkerder gevoel dan de vorige week. Geen voetkramp, geen spierpijn, leuk kunnen sturen en spelen en mooi weer ook nog.
Helemaal goed wat mij betreft. Later die dag nog even de muurbeugels aan de schutting geschroefd, met een afdekzeil erachter om de kano o.a. uit het zonlicht te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten