woensdag 7 april 2010

Inuit Inua

Maart 2010

Na heel wat maanden zoeken liep ik opeens tegen een mooie zeekano aan.


Een Inuit Inua van nederlandse afkomst, gemaakt in Arnemuiden. Een boot waar vrij weinig over te vinden is, behalve een kort artikel op de zeekajaksite en verder een paar vage opmerkingen hier en daar op forums of vaarverslagen. Hieruit begreep ik dat het een mooi afgewerkte boot was die vooral graag rechtuitvoer.


Een afspraak gemaakt met de verkoper en aldaar aangekomen lag de kano al klaar.

Mijn eerste reactie was: toch wel lang hoor... 5.35m vs de 4.00m die ik van de Wato gewend was.


Maar de boot zag er prachtig uit, dus hup op de auto en mee naar huis.




Een redelijk V-vorm bij boeg en hek en in het midden wat platter, dat belooft een iets spannender vaargedrag dan ik gewend ben...

Voorzien van 3 dekluiken, een Silva 70 kompas en met een voetenschot ipv steunen was deze kano zoals ik hem wilde hebben.


Alleen dat schot stond wat te ver naar voren voor mijn korte benen en laten verzetten is aardig aan de prijs, dus eerst maar eens aan het knutselen met wat 'gesloten celschuim' en 'Powertape'

Ik zit er nu lekker strak in, met de bal van de voet op het schuim en de knieen onder de zijrand van de kuip, waar de vorige eigenaar zelfs een stukje neopreen geplakt heeft. Als ik wil kan ik mijn benen strekken met de voeten plat tegen het schuim, of met de voet naar voren er tussendoor.
Volgens mij is de kano er klaar voor, nu nog geschikte kleding voor mezelf om in dit jaargetijde het water op te gaan.

1 opmerking:

  1. Dag, wil graag een kano van 4.4 meter op het dak van mijn auto vervoeren. Kan je mij advies geven over hoe jij het gedaan hebt? Zou je los op dagdragers met spanbanden aandurven?

    BeantwoordenVerwijderen